Energetyczne Centrum - niższe rachunki za prąd - AKTUALIZACJA - kolejne uwagi.
Artykuł Archiwalny
Szanowni Mieszkańcy. Pojawiły się sygnały o pracownikach firmy Energetyczne Centrum S.A. proponujących niższe rachunki za prąd.
Nie znam szczegółów tych wizyt, nie wiem co Państwu proponowano i co podpisywaliście. Od jakiegoś już czasu w Polsce rynek energetyczny został "uwolniony" i to my dziś decydujemy od kogo kupimy energię. Energia to jedno a przesył energii to drugie.
Ja ze swojej strony mogę podać Państwu kilka wskazówek:
- zanim podpiszecie cokolwiek poproście nowego dostawcę o przedstawienie oferty i porównajcie (skonsultujcie) z obecnym dostawcą.
- podpisując umowę na 3 lata nie wiemy jaki krok zrobi obecny dostawca
- obecna faktura składa się z wielu czynników: abonament, opłata za zużytą energię, opłata za przesłaną energię itp.
- jest więcej niż prawdopodobne, że po zawarciu umowy będziecie otrzymywać 2 faktury - jedną za energię a drugą za jej przesył. Wtedy to już mało kto zrozumie i tak niezrozumiałe dla wielu faktury.
Jeśli ktoś z Państwa ma jakieś pytania zapraszam do dyskusji. Ostateczna decyzja i tak zależy tylko od Was. Ja dostawcy zmieniać nie będę.
Poproszę jutro do siebie kogoś z Was, kto ma taką ofertę do przeanalizowania.
Marcin Żurek.
DODANO:
Poniżej skany dokumentów, jakie przedstawi Wam przedstawiciel tej firmy. Na miejscu niektórym ciężko na szybko przeczytać. Przed podjęciem ewentualnej decyzji warto się z tym zapoznać.
Ci z Państwa, którzy podpisali nową umowę i uważają, że zrobili to zbyt pochopnie mają prawo do odstąpienia od umowy składając stosowne pismo w ciągu 10 dni od podpisania umowy.
Kolejne moje uwagi:
- różnica w cenie za 1kW/h to 0.0488 zł. Przy przeciętnym zużyciu 100kW/h miesięcznie daje różnicę 4,88. Do tego dochodzi 2,46 zł miesięcznie opłata handlowa. Różnica robi się tylko 2.42 zł. Do tego obowiązkowo musicie płacić 5,99 zł ubezpieczenia.
- Stawka obowiązuje tylko w pierwszym roku. W latach kolejnych jest praktycznie na tym samym poziomie co u obecnego dostawcy.
- Umowa podpisywana jest na 3 lata. Po tym okresie jeśli nie rozwiążecie umowy automatycznie zostaje przedłużona na kolejne 3 lata a nie jak w większości przypadków na czas nieokreślony.
- Przeglądnijcie swoje dotychczasowe umowy. Mogą tam być jakieś opłaty za zerwanie umowy z obecnym dostawcą.
- Na załączonych dokumentach nigdzie nie ma nr. telefonu. Co w sytuacji jak będziecie chcieli się skontaktować?
- Dostajecie prezent - Kartę Korzyści a z nią rabat np 30% na usługi stomatologiczne czy 10% na unikalne oferty turystyczne. Ale do jakiego dentysty? A do takiego w sieci Dent-a-Medical ale tylko po wykupie pakietu LUX-MED. Darmowe porady prawne tylko dla klientów, którzy skorzystają z oferty Bezpieczny Prąd dla Biznesu
Tyle ode mnie.
DECYZJA NALEŻY TYLKO I WYŁĄCZNIE DO PAŃSTWA!!!
{gallery}2014/02/prad/{/gallery}